tisdag, april 25, 2006

En okissad stolpe...

Vilken lycka! Obeskrivlig! Idag hittade jag och Max en helt okissad stolpe!! Den var sprillans ny och precis nedsatt i jorden! Vilken tur att de sätter i nya nu när det börjar bli ljust i alla fall! Det var ju för väl att vi fick gå i mörkret hela vintern... *ironi* Men Max blev som sagt glad vilket som!

Påsken har kommit och gått, den firades hemma i Dalarna med god mat och många kramar, det var så längesedan vi träffade våra nära och kära! Underbart att ses igen! Jag fick även lyxen att vara på SPA men mamma och mina syrror, underbart!

På påskdagen var det utgång på Borlanche - the place to be - i Borlänge. Som väl är hade jag lämnat mina pistoler hemma för de har (liksom de flesta av Borlänges krogar) metalldetektorer, lite som att åka ut och flyga - fast hemma! *ironi igen...*

Jag hade fått massor av chokladpraliner av mina tjejor i födelsedagspresent - de gick dock igenom detektorn - och fick svettas lite bland alla (andra) fyllisar. När jag kom hem hängde jag dem (i min väska) ovanför ett element. *smart...* PÅ morgonen hade jag en klump choklad :-( :-( :-( Stackars mig!!!

En lite tröst är dock att jag ju faktiskt inte alls fyller 25 (och alltså inte ens förtjänade chokladen) Sophfia har lärt mig hur man räknar ut sin ålder på riktigt: Man tar sin "riktiga" ålder och räknar bort (minst) en tredjedel, för då har man ju ändå bara sovit!! För den som levt längst är ju inte den som är äldst utan den som levt varje sekund... Detta ger mig således en ålder på cirkus 16år - knappt byxmyndig! *LYCKA*

Dagens, snarare årets, citat kommer från allas vår Gustav Silverin för dessa uttalanden:

"Ja, tyvärr är det ju så att man måste arbeta i dagens samhälle"

"Tja, jag har spikat i lite skruvar..."

Jag måste även lägga till klassikern, som nästan alla uttalar nån gång under sin livstid (huruvida Gustav gjort det är dock oklart) senast hörde jag det från en läkare:

"Afrika är ju ett land som..." Jo, eller en kontinent??

Inga kommentarer: