onsdag, april 05, 2006

Valpsjukan...

Har slagit till här på enebygatan, både jag och Peter är drabbade. Max blev storebror för ett tag sedan, och vår uppfödare har lagt in massa bilder på de små liven... Kolla själva får ni se, under "valpar":

http://www.geocities.com/becajos/ramsida.htm

Där kan ni också se Max mamma och Pappa!

Varken jag eller Peter kommer nog att glömma första gången vi såg Max... Då vi kommer innanför grinden hos Caroline (uppfödaren) så kommer tre gigantiska (tyckte vi då) dalmatiner rusande mot oss. Jag vet inte om ni vet detta, men dalmatiner kan skratta, det gör de ofta då de hälsar & är glada. De drar tillbaka tandköttet och visar tänderna, så det är ju väldigt lätt att tro att de är arga.

Vi visste att dallisar kan skratta då Carolines tre dalmatiner (och galna jaktlabbe) kom rusande, men vi hade aldrig sett det. Det var lite av en chock. En av dem log så mycket att hon snarast liknade Hajen i Jaws alldeles innan den ska hugga sitt offer.

Image hosting by Photobucket

Max ler...

När vi väl kom in hos Caroline borjade ett öronbedövande oljud. När vi kom in i valprummet insåg vi till vår "fasa" att det kom därifrån. Jag trodde aldrig att små valpar kunde låta så!! Caroline öppnar övre delen till valphagens dörr för att komma in. Då börjar små söta vita & svarta valpar att välla över kanten som en vårflod. Peter och Jag står troligtvist bara och stirrar, återigen i chock. Visst valpar kan vara busiga, men SÅ aktiva och modiga. Sen får vi Max i våra händer, han bits och slickas om vart annat och är överallt! Han är så lite att jag kan hålla honom i mina händer...

Image hosting by Photobucket

Sååååå söt... och bitsk

Image hosting by Photobucket

Några av Max syskon

Annat är det nu; Max - 30kg kärlek!!


Dagens Citat kommer ifrån Djävulen och handlar om första gången han blev jämförd med Saddam Hussein:

"Jag blev ledsen såklart. Jag har hållit på i drygt 6000år med att göra det onda. Mitt varumärke är totalkraschat..."

Källa: Ordfront

3 kommentarer:

Anonym sa...

Samma här, samma här.. Det finns ju hur många valpar som helst just nu, jag borde naturligtvis hålla mig borta från kennelsidorna ett tag.. Men hur lätt är det?! Usch vad sugen man blir..:D

Frida sa...

tjena bruden! kommer du på festen på lördag? det vore kul! kram, frida

Linda sa...

http://prickigamiro.blogg.se

En av valparna som idag väger 34 kg... :)