måndag, april 10, 2006

En segerns dag!!!

En annan värld är tydligen möjlig!!

Romano Prodi går mot en valseger i Italien, vilket skulle sätta stopp för fem år av Berlosconis styre. Italien är, för att citera Rolf Porseryd, "kört i botten" så Prodi - och hans (upp till NIO!) samarbetspartier - har igen lätt uppgift framför sig...

Frankrikes Premiärminister har dragit tillbaka det HEMSKA lagförslag (otäck likt det som kommer från borgeligt håll i Sverige...) som innebär markant minskad arbetstrygghet för unga!

Och jag (och detta är nog det mest otroliga?) har fortfarande INTE ätit godis, och jag kan berätta att det blir bara svårare och svårare för var minut... När börjar påsken? Onsdag va? Det är väl askonsdag, eller?

Och, en ulv i fårakläder, i Sverige kommer vi fattiga studenter att få 300pix mer i månaden... ehh, jippi? Det innebär iof hela 600st extra bugg(!!) fast inte så mycket mer. Jag tycker mer att detta är ett sätt att få bort frågan från dagordningen...

Dagens citat kommer från helgens nattjobb. En kille går fram till vår dryckeskyl, tar en cola och går, jag frågar (mkt försynt) om jag skulle sätta upp den på hans rum. "Va?!" blir svaret; "är de inte gratis?" Jovisst, kom och ta bara, vi GER bort det mesta...

(Till hans försvar gav jag faktiskt bort en macka förra helgen till en hemlös som råkade komma in och sa att han var hungrig och erbjöd 9kr för våra svindyra mackor...)

Nästa citat är från en kille som ringer mitt i natten och vill ha rum. Jag berättar vad det kostar och han blir lite missnöjd. Efter lite dividerande hasplar han ur sig:

"Men shyrra rå, det är inte ens min tjej jag kommer med"

Men säg det då! Våra "otrohetspriser" är oslagbara... :-S

Inga kommentarer: