söndag, oktober 08, 2006

om att blogga...

Det går lite segt med bloggen just nu. I början kändes det faktiskt som ett jätteskönt sätt att få ur sig saker och ting, nu kan det kännas mer segt att få ned något i datorn. Även om jag har saker som jag vill skriva om så känns det jobbigt att faktiskt mata in orden i "cyberspace."

Något som jag kanske borde skriva om, som tar upp stor del av mina tankar, är vad jag - och Peter och Max - kommer att göra om ett år. Vi är ju båda klara till sommaren... Kul, men skrämmande! Kanske får ni höra om det nån dag... Men tills dess blir det rapport om en vanlig söndag:

Idag var det dalmatiner promenad och tyvärr åkte lill-flaxen på lite stryk av stora tuffa Isak. Han blöder lite ur ett sår på bogen och även lite på örat. Hoppas att det läker av sig själv, hundsår kan vara lite knepiga annars, blir lätt infekterade tyvärr. Men Isak fick en reva i örat han med: Max VS Isak 1-1

Sen gick vi ned på stan, jag köpte en ullkappa och en present till Clara. Sen har vi städat hela lägenheten och lagat grönsakssoppa! En fullpackad men ändå soft dag!

Dagen citat:

Jag tycker att det borde införas en trängselavgift i mitten av svensk politik

Lars Ohly (v), om att allt fler partier samlas i politikens mittfåran

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman.

Om ett år tror jag att du har fått ett toppjobb och jag kan leva på din lön medan jag sitter hemma och pillar navel.
Om inte så kan vi alltid hora nere i hamnen!!

Karin sa...

ja... hamnen är ju alltid en idé... Lav jo!