torsdag, oktober 26, 2006

Världens hurtigaste tjej?

Jag har varit ute och sprungit en mil idag! Och det är ju hurtigt. Problemet är bara att det har öst ned hela dagen... Men det finns ju tydligen inga dåliga väder, så jag krängde på mig regnkläder och sprang iväg. Hundstackarn tvingade jag med mig oxå!

Efter nån kilometer insåg jag att ok, det kanske inte finns några dåliga väder, men det finns dåliga kläder... (eller jag insåg faktiskt att det finns inga dåliga väder gäller bara då man är innomhus) Jag var redan genomsur, skorna kippade och jag började inse vilken otroligt dålig idé det var att ta med mobilen (lyssnar på musik med den...) Stigen var som en bäck och vi fick halka oss fram på hala rötter och sliriga stenar.

Efter en knapp timme var vi åter vid bilen. En lerig Max frös så att han skakade, mobilen simmade i fickan och mina muskler stelnade snabbt i kylan.

När vi väl kom hem insåg jag att det var idag som mina favoriter E-on stängt av varmvattnet... Max stackarn fick en kall(ljummen iaf) dusch och jag for iväg för att sola nu så att jag kunde snåla till mig en dusch där...

Nej, inte världens hurtigaste, världens dummaste.

Inga kommentarer: