tisdag, januari 15, 2008

Vardag

Nu har vardagen börjat efter jul-och nyårs ledigheter. Jag har börjat mitt nya jobb; det är mycket att lära sig men väldigt intressant! Vi har en hel del timmar "fria" som vi får disponera till inläsning av förvaltnings- och utlänningslag osv. Det är mycket att läsa, men skönt att vara lite "fri" så att jag t.ex. hinner träna när det är ljust. Har återupptäckt hur härligt det är att springa i skogen! Nu mer lyssnar jag samtidigt på ljudbok och jag får BARA lyssna när jag springer. Idag skulle jag springa 10km men jag fick lov att springa 3,5km till för att få lyssna vidare... Det måste nog ses som årets träningstips!

Max och jag tränar också! Vi kämpar på med "Rutan", lite av ett otursmoment för oss. Mer kan ni givetvis läsa på Max bloggen, där berättar vi även om jakten på en dagmatte (vi verkar ha hittat en jättebra!).

Min bli började krångla lite i helgen. Eller krångla, den "hackade" till på E4, det kändes som om jag hastigt lyfte foten från gasen ungefär. Så, jag gjorde det enda rätta, kollade spolarvätska och tvättade den. ;-) Jag tror den kommer att må mycket bättre nu! Om inte annat så hamnar inte stackarn hos Bosse bildoktor med skitiga underkläder, he he...

Avslutningsvis vill jag hylla författaren Sigge Eklund som mer RÄTTA ifrågasätter idioten och megapuckot Pär Ström och hans syn på feminister (som manshatare, förtryckare och maktgalna?? Undrar vem som är galen, Pär...). Du kan läsa Sigges ifrågasättande artikel här. (det bästa Aftonbladet publicerat sen starten?)

Själv vill jag (mycket fritt) citera min kära ex. roomie Sevve: "Om du är demokrat så står du för allas rätt till medbestämmande och makt i samhället, likaså om du är feminist. Om du inte är feminist så kan du alltså inte vara demokrat. Är du demokrat är du feminist." Alltså är han en antidemokratisk facist också, megapuckot Pär...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag rodnar av stolthet över att DU citerar mig! Det är ju du som har tokkloka saker att säga!

Hoppas den nya dagmatten fungerar och jag måste bara säga att det där med ljudboken var ett himla bra tips!

Nästa helg tänkte jag komma till Norrköping med Stella. Care for a walk? STOR kram från mig och hälsa till Pricken och Peter

Karin sa...

Most definitely! Jag ska klippa mig 11.00 på lördag (slingor och sånt) annars inga planer, vore jättekul! KRAM!