söndag, januari 20, 2008

Jag får vara prinsessa!

Min älskade Peter får rätt ofta för sig att prata i sömnen. Ofta är det mest babbel, men ibland kan man "hetsa" honom att berätta något hyffsat sammanhängnde;om jag frågar ut honom, he he. En gång berättade han en rätt invecklad historia om hur man skulle vinna bilen...(?) ;-) Ibland säger han rätt korkade saker så som (med panik i rösten) "Karin! Måste jag klappa hundvalpen?!" och ibland saker som inte är vad man vill höra, som då han kröp upp nära mig och gosade in sig och sedan sa: "hmmm, jag älskar dig Max". Men han säger även söta saker.

Inatt vaknade jag av hans babbel (tror att han hade gymnastik i drömmen för han snackade om att hoppa över plintar). Efter ett tag blir han tyst en stund och säger sedan tvärsäkert:

"Karin ska vara prinsessa, ingen annan får vara det!"

Sedan kramar han mig och tystnar för natten. Min prins!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken go kille!

Anonym sa...

Gud vad gulligt... Han är din prins och du är en prinsessa :)