tisdag, november 01, 2011

1000-ingar!

Precis som häftiga MarathonMia körde jag 1000-ingar idag. Ett av mina hatpass och jag gjorde som i vanlig ordning, lurade mig själv. Först sa jag 4st, sedan jag sprungit en drog jag ned det till tre, snart hade jag gjort fyra, då kunde jag ju lika gärna göra fem och när jag gjort fem så sprang jag den sista för att komma en bit närmre hem...

Så, vips! Sex st 1000m intervaller och 6km på 23.51 dvs en snittfart på 3:58! Totalt 10.5km med upp/ned-jogg. Gött mos!

Lyxigt nog kunde jag springa i dagsljus. Jag arbetade hemifrån idag då jag hade möte i stan. Efter mötet tog jag min runda på lunchen! På så sätt slapp jag vintertidshelvettesförbannelsen till mörker...

Trots vintertid så skrattade jag så att jag kissade på mig (nästan) av denna underbara bild (snälla låt det vara sant!):


5 kommentarer:

Johanna sa...

Wow, vilken fart på tusingarna!

Trail-Sofie sa...

Vilken fart så här i lågsäsongtider, det bådar gott för kommande säsong!

Jonna sa...

Haha, har sett den där bilden på flera ställen, det är kul!

Och grym fart, som sagt! Vad månde bliva 2012?

mikael sa...

Jättebra fart på tusingarna! Håller med Trail-Sofie om att farten är superbra med tanke på lågsäsong.

Karin sa...

Jag är sjukt nöjd med farten! Första gången under 4min i snitt (grämer mig lite över att en intervall låg över 4min, fast bra att det var första och inte sista!)
Jag kör inte efter säsong. Jag bara kör :-) Troligtvis dumt.