måndag, februari 13, 2012

Ett bra träningspass (?)

Jag kände mig nöjd med mitt pass igår, dryga 5km återhämtningslöpning och sedan en timme gym som idag känns rejält i både armar och bål! MEN något annat som känns är det som jag anade igår, en annalkande förkylning. Jag kände det liite, eller snarare anade det liiite igår (trötthet , tung i huvudet mm) och idag är det betydligt mer än en aning (om än inget värre än en förkylning). Frågan är då om gårdagens pass var ett bra pass?

Så som jag ser det kan man se det på två sätt: 1) det var ju tur att jag tränade igår då jag inte kan idag eller 2) det var dumt att jag tränade igår då jag kanske "satte igång det" eller gjorde ont värre.

Personligen tror jag mer på 1. Om förkylningen var på g så spelar det ingen roll att jag tränade. MEN gav passet med en förkylning i kroppen nåt? Eller var det slöseri med tid och kraft? Bröt jag ned snarare än att byggde upp? Hur resonerar du?

2 kommentarer:

C sa...

Jag tror inte passet precis innan förkylningen gav så mycket men eftersom du inte kände något just då så kunde du ju knappast hoppat över det heller. Sjuk hade du nog blivit oavsett. Du fick i alla fall ett litet till pass innan den ofrivilliga vilan, se det så. :) Känner med dig, vet hur det är! :( Krya på dig nu!

Kram C

Jonna sa...

Haha EXAKT den diskussionen har jag och min lillasyster varje gång vi "anar" något fuffens i kroppen. Jag har inget bra svar. Känner man sig "bara" tung men inte halsont kanske jag ändå tränar. Bryter det ut gör det nog det oavsett om man tränat eller inte. Iofs så kan ibland en vilodag och ett långt sovpass mota Olle i grind... svår fråga!