torsdag, februari 02, 2012

Perspektiv...

Innan jag somnade igår kollade jag väder för morgondagen (dvs idag). -10C löd domen. Givetvis trodde jag inte på det. -10 har typ Sibirien, Östergötland har haft +10 i vinter.

06:35 ringer klockan. Det är -9,5C. "Ha! Tänker jag, vad var det jag sa!?" Innan jag hunnit ut är det -10,3C. Jag tror fortfarande inte på det. 5,5km senare är jag dock övertygad. Ryssvintern är här! Brrr!

På vägen till jobbet undrar jag hur jag överlevde (och var jag får alla lysande idéer (typ morgonlöpning) ifrån). Samtidigt drar jag mig till minnes när vi i februari förra året sprang runt typ alla öar i Stockholm. Då var det -17C. Johanna menar på FB att jag är en mes och berättar om sina -25C.

Men för mig är ett (is)helvette ett helvette. Graderna i helvettet spelar mindre roll. Ge mig vår. Nu.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Haha, mest mes var jag väl själv som inte sprang :)

C sa...

Ja, konstigt att man hunnit glömma hur kallt det var förra vintern.. Nästan lägligt för en annan att vara förkyld just nu. ;) Även om jag är frisk nog för en liten runda i helgen så får de nog bli inomhus, annars så blir jag väl sjuk igen i den här kylan! :( Dock så ser det ut att bli varmare igen i mitten av nästa vecka! Tjoho!! :)