tisdag, juli 09, 2013

Man kan ifrågasätta mitt engagemang

Miljöengagemang vill säga. Ni som känner mig vet att miljön är något som jag är engagerad i, både gällande klimat och natur. Jag brukar försöka leva som jag lär (i mycket, inte i allt). Därför kan man ifrågasätta mitt miljöengagemang när jag tog bilen(!) till Kisa (ja till KISA!) och tolvmannabacken för att springa upp och ned. Det är 10mil ToR. Alltså, inte uppför backen, det är inte mer än dryga 2km eller 600m beroende på om man tar långa eller branta. Jag tog båda. Ett par gånger var. Därav kan man inte ifrågasätta mitt backträningsengagemang, särskilt inte när jag i branta fick slåss både med tistlar, nässlor och (tror jag), min stora skräck (mamma skrämde mig som barn) Björnloka. Men det kan ha varit väldans stora hundkex, jag försökte att inte se efter. I långa backen sällskapade jag med x antal reptiler. Minst sex kopparödlor och 1-2 snok/huggis (hann inte se, så troligtvis snok, huggis brukar sällan flytta sig i onödan. Å andra sidan lät jag säkert som minst 10 elefanter).  

Så min förra fråga, den om träningsvärk efter backträning, den kommer jag att kunna svara på imorgon. Jag bävar.

...och som den renlevnadsmänniska som jag är så är det viktigt med bra kost efter träning (mot träningsvärken, om inte annat):


Inga kommentarer: