fredag, juli 26, 2013

Prognos smogros?

Igår visade väderprognosen 27C och sol idag, lite svalare på fm. Döm då om min förvåning när det var spöregn och åska på morgonen! Jag hade ställt klockan tidigt för att springa morgonjogg innan Peter och Max vaknade. Många i bloggvärlden har på senaste skrivit romantiskt om sommarmorgonjogg; när världen vaknar, fåglarna kvittrar yrvaket, dimmorna försvinner, solens första strålar kittlar en i ögonen... Nåväl, spöregn (& efterföljande iskallt bad i sjön) kändes inte alls lockande. Jag tänkte att jag skulle vänta ut skuren. Efter en kvart utan ljusning kröp jag ned i sängen till mina pojkar igen :-) Jag tog igen förlorad sömn och sov till 10 då jag fick frukost på sängen av bästa P!
 

Men efter frukost var det fortfarande inte springvädet, det spöregnade och nu visade prognosen fortsatt spöregn. 16C ute. WTF?!? Snacka om att känna sig lurad!  

Men så (efter en shoppingtur till Norrköping, ett gäng fina träningskläder busbilligt!) sprack molntäcket upp, temperaturen steg och vips blev mitt snabbdistanspass riktigt svettigt! Hur svårt kan det egentligen vara med prognoserna?

1 kommentar:

Snorkkis sa...

Vet inte varifrån dagens regn dök upp men plötsligt kom det. Jag hann precis in genom dörren innan det brakade loss. Ditt pass och din sovmorgon - och shopping för all del - lät toppklass!