fredag, augusti 02, 2013

10km bonus :-)

Efter morgonens 17km soliga morgonjogg på lummiga skogsvägar upptäckte jag att jag att jag skrapat ihop 10km längre denna veckan än jag trodde! Gött, det tänker jag fira med 10till på söndag :-) bonus på bonusen! Jag kände mig dock lite seg i benen, trots en vilodag. Men å andra sidan klämde jag Tolvmannabacken 4ggr (13,5km) med tung rygga i regn i tisdags och Ågelsjön-Sörsjön 26,5km i onsdags. Jag är just nu inne i en mängd- och "tyngd"period där jag springer mycket, långt och tungt. Detta är tredje veckan med detta (femte raka veckan med ett backpass i slalombacke), nästa vecka ska jag ta det lite lugnare och sedan är det BAMM!! De har släppt lite info om årets banor, typ hälften så många höjdmeter och en tuffare dag två. Jag hade hellre sett en tuff dag ett då så kort tid som möjligt i nattlägret är att föredra. Vad göra i vårt lilla kondomtält om det blåser och regnar? Nåväl, ser fram emot att komma upp till fjällen!!

Annars så har Max haft +40C feber i flera dagar pga en otäck fästingburen, eh, bakterie (tror jag!). Nu är han bättre (skönt!) men 20dgr antibiotika visar att de är inte att leka med! 

Idag (i värmen!) har jag och Peter byggt klar vår brygga. Jag är mäkta stolt även om vi säkert hade blivit dissade av både Ernst och Timell:


Inga kommentarer: