söndag, augusti 11, 2013

Inget ont som inte för något gott med sig?

Efter kräftfiske i arla gryning samt allt pyssel med kräftorna så valde jag hängmattan istället för löpdojjorna igår(!!!). Jag låg i hängmattan med solen värmande och en dokumentär på radion på låg volym och hade ingen ork eller lust att springa.

 
Utsikten från hängmattan...

 
En alternativ vy :-)

Ok, det var fantastiskt skönt! Bara lata sig, sol och fågelkvitter! Idag, med spöregn och minst 7km (13km planerade) att springa till skammgränsen (=minst ett maraton / vecka), not so much. 

Efter att ha väntat ut regnet till tretiden och ingen ljusning var i sikte så begav jag mig ut. Planerade 13km nästan halverades till blott 8km, men 5km av dessa blev snabbdistans (drygt 20min, och de gick rätt lätt!). När jag kom hem så slutade det (givetvis) att regna...

Men, regnturen fick mig att inse att min (löjligt dyra) regnjacka inte alls är tät! Bra info inför nästa veckas BAMM och den är nu nyimpregnerad. Håller det mig torr på fjället så var det lätt värt 8regniga km. Dessutom fick jag till ett kvalitetspass och även om 5"förlorade"km gör ont i en km-knarkares hjärta så kanske det ändå är bättre med 8km kvalitet mot 13km lufs? Eller lika bra iaf ? :-)

Inga kommentarer: