lördag, juni 14, 2014

Fler försök att dölja sanningen

Wikipedia är ett rätt fantastiskt medium. Jag tror knappt att vinnaren av Eurovision / nåt fotbolls VM eller annat själva har fått veta att de vunnit innan det publicerats på Wikipedia! Detta gör såklart att det blir ett väldigt kraftfullt medium. Givetvis gör det faktum att vem som helst kan lägga till - och ta bort - det extra utmanande med källkritiken för läsaren.

Efter mitt avslöjande om att Kristina Winberg ljugit gör hela svenska folket vid upprepade tillfällen om att hon arbetat med bistånd i Afrika (när hon egentligen var där på familjebesök) så var det direkt någon som lade ut denna info på Wikipedia. När sedan alltfler artiklar och nyhetsprogram på tv/radio gjordes om detta så fylldes sidan ut med fler länkar (för att göra det lättare att granska). Jag kände mig rätt stolt.

Sist jag kollade hade dock någon tagit bort allt om detta! Återigen vill de hindra sanningen från att komma fram. Återigen vill man ljuga och förleda. Jag skrev då in info och länka igen. Nyss var de åter borttagna. Så sorgligt och lågt.

Vill du hjälpa mig sprida sanningen? Uppdatera infon om Kristina Winberg och hennes lögner här


#sanning #spridljuset

Inga kommentarer: