onsdag, februari 09, 2011

Tights och skor

Efter en helt urusel dag förra tisdagen (som iof slutade bra med stenhårda intervaller med helcoola Tjalvegänget) kom jag hem, kollade mailkorgen och då hade jag vunnit!! Söta Miss Agda hade dragit mig som vinnare i hennes och Röhnisch utlottning av ett par anti shake tights. Snacka om lyft på den dagen!

Igår (en vecka senare) drog jag givetvis på mig dem på tisdagens intervaller. För att vinna tightsen skulle jag skriva en motivering, hur jag vill att löpartights ska vara. Jag skrev att de skulle kännas som ett andra skinn, att de ska sitta åt på rätt ställen (utan att skava) och gärna vara ganska högt skurna. Hur väl stämmer då Röhnisch Anti-shake tights in på denna beskrivning? Jo, väldigt bra faktiskt! De är i ett väldigt skönt material, satt precis lagomt högt och var lagom tighta. Den som tror att de köper ett par kompressionstights blir nog besvikna, de sitter inte så pass tight (vilket faktiskt är rätt skönt...) men det är heller inte var Röhnisch säger om tightsen utan att de ska "hålla lår och stuss på plats och ge en lyftande effekt" Detta uppfyller de!

Sedan var det ju nya familjemedlemmen Mr Salomon Speedcross. Dessa testades på långpasset i söndags. Inte helt rättvist att testa ett par terrängskor på asfalt och grus kanske... Skon är skön, sitter bra och har en skön löpkänsla. Snabbsnörningen är (något förvånande) riktigt bra, skönt att slippa oroa sig för att skosnöret ska gå upp. Det som jag kan se som negativt är att de kändes mycket varma, detta trots att det knappt var mer än ett par plusgrader ute och det bådar ju inte gott inför sommaren...

Således nästan bara + för mina nyförvärv!

6 kommentarer:

Miss Agda sa...

Kul att du gillade tightsen! :)

LL sa...

Jag måste erkänna att jag är lite misstänksam för den där snörningen på salomon dojjan. Jag tror att den var om inte annat en liten faktor till min fotskada i höstas. Det är inget jag kan bevisa på något vis, det är bara en aning och obestämt känsla jag har. Tyvärr.

Karin sa...

LL: Ojdå! det låter inte bra. Berätta!

Sofie RW sa...

Kul med nya grejer! ALltid en boost för motivationen.

Carina sa...

Vad roligt att vinna något som du har sådan nytta av!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Trevligt med nytt och fräscht under löparturerna! Låter som att både tightsen och skona är riktigt bra!