lördag, augusti 04, 2012

Hjälp med tips!

Ok, jag är sent ute. Men bättre sent än aldrig? Jag har på mina senaste backpass känt att RYGGEN är en av mina svagheter. Ni duktiga träningsmänniskor, kom igen, ge mig era bästa ryggträningstips (rygglyft kan jag...)! Övningarna bör gå att utföra hemma och helst ge mycket snabbt resultat :-D

Thanx!

3 kommentarer:

Ousa sa...

Ta en stång (kvast..ovs) och lägg på vikter (går bra med påsar på varje hörn med böcker i ovs)

Gör "Good mornings"...Lägg den bakom din nacke och böj dig sakta framåt, spänn bål..

svårt att förklara..men de tar bra

Andréa sa...

Plankor i olika form ger ju bra ryggträning också,men särskilt vanlig statisk planka med diagonallyft. Lyft alltså hö arm och vä ben, håll några sekunder och byt sedan.

Låga Chins. Använd din sambos händer som "stång" och dra dig upp. Armbågar utåt och tänk rygg.

Jonna sa...

hrrrm... stående rodd!? om du har en skivstång, eller tillgång till gym. Marklyft också. Stärker bra.

min vad är fortfarande fuffens. så himla trist.