onsdag, augusti 15, 2012

Idioti

Vet inte om det är nerverna som gör mig extra kinkig eller är det nationella idiot-dagen?!

På fb i morse var det en kille som beklagade sig över att Corren tog mkt mer betalt för en dödsannons än en kontaktannons. Ursäkta mig, men corren är väl ingen jävla serviceinrättning? De sätter väl marknadsmässiga priser (dvs vad folk är beredda att betala). En dödsannons är inget obligatorium, kolla upp pris och avgör om du anser det värt! Gnäll inte i efterhand över att de tar mer betalt för en mer eftertraktad produkt (och argumentet att den avlidne hade varit prenumerant? Kom igen!). Sjukast var att många höll med. Masspsykos på fb, alla bara håller med?

Nästa idioti var en blogg på Jogg i vilken författaren var sur över att hans chef inte ville köpa in en tvättmaskin till arbetsplatsen för tvätt av arbetskläder. Han hade tom ringt och frågat "han" (läs: honom) på chefens semester! På riktigt?!?

Nä, nu behöver jag springa av mig i fjällen, skit i andra liksom!

SJ har för en gångs skull levererat, nu SAS, upp till bevis!

Och ni där ute, skärp er tills jag är åter va? ;-)

1 kommentar:

Carina sa...

Kööööööör!!!!!