lördag, oktober 20, 2012

Tack Posten!

Härom veckan fick jag en bok från en bokklubb som jag behövde returnera (japp, glömt att avbeställa!). Jag gjorde som jag gjort någon gång förr, kryssade min adress, skrev returadress och la på lådan. Givetvis borde jag ha omfrankerat paketet. Men, 1) posten är lat och hade inte stämplat frankeringen och 2) det har fungerat förr samt 3) i så fall hade jag aldrig fått iväg paketet...

Någon dag senare får jag ett eftertaxeringskrav för portot! Jag blev märkligt glad. Systemet fungerade, de tog fuskaren!!

Om det blev dyrare? Mm, men rätt obetydligt. Om jag kommer att frankera nästa gång? Knappast. Det var ju jättessmidigt att istället få faktura :-) Tack posten för bra koll å bra service!

2 kommentarer:

Jonna sa...

ibland förvånas man! ;)

Carina sa...

Aha, är det så det funkar!!! Bra att veta :)