torsdag, april 18, 2013

Saker jag aldrig annars gör...

Ikväll gjorde jag två saker jag annars aldrig gör:

1) Gav upp mitt i en intervallserie, eller jag körde bara 2(5x400m) istället för 3(5x400). Det hade jag bestämt mig för redan innan, men jag brukar bestämma mig för att inte göra alla intervallerna och sedan gör jag alla ändå. Idag hade jag en rätt så bra känsla när jag sprang till Folkungavallen men tänkte ändå att det kunde vara snällt mot knät (som dock inte gör ont alls när jag springer, bara om jag tar på det). Rätt pigg kände jag mig när jag sprang dit och 400m kändes rätt så lätt - "hur trött hinner man bli på 1:25?"-liksom. Men redan på andra intervallen var det som att springa genom sirap (och jag tror inte att jag kan skylla på den monstruösa motvinden, det var nåt annat). Kanske att jag jobbade till kl 22 igår kväll och bara åt pannkaka till lunch? Hur som jag tog i som en tok men kom knappt framåt. Pulsen gick ned typ två slag på 1min vila. Jag gav upp och sprang en omväg hem för att...

2) ...köpa falafel. Mitt i veckan. Själv (det är annars mysa-med-Peter-mat).

Breaking the rules, breaking the rules... :-)

Inga kommentarer: