måndag, april 15, 2013

"Regn på min födelsedag"

"Blod på min födelsedag!" Sa Lotta på bråkmakargatan när hon cyklade omkull på sin födelsedag. Vissa (tex en fd chef...) har sagt att jag är lik Lotta. Så här vid 30+ vet jag inte om man ska skratta eller gråta över att bli liknad vid en tjurig sexåring... Men jag väljer att tänka att de/hen tycker hon är otroligt charmig och söt :-)

"Regn på min födelsedag!" säger dock jag istället! Imorse smattrade det mot fönsterrutorna... MEN trots det är jag nöjd med vädret idag (!). Det kan låta konstigt, men jag skulle vilja kalla detta vårens första dag (jepp, soundtrack Laleh). Efter regnet blev det en mild om än mulen dag med fågelkvitter och VÅR i luften! Jag kände mig 10kg lättare av att äntligen (ÄNTLIGEN!) känna en ljum vind mot min kind. Vågar man hoppas? I så fall, tack för världens bästa födelsedagspresent: välkommen vår!

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Grattis! Passar ju bra att du får våren i present :)

Johanna sa...

Grattis på födelsedagen såhär i efterskott! Våren är en bra present :)

Unknown sa...

Grattis! Våren är ju en kanonpresent! :)