torsdag, juli 10, 2014

Sånt man hamnar i helvettet för...

Idag klippte jag gräset. Det tog TVÅ timmar!!! Galet jobbigt bland ilskna bromsar och gassande sol. Nu har jag blåsor på båda händerna. Det tog även lång tid därför att:

1) gräset var långt
X) gräsklipparen är dålig
2) gräsmattan är stor

Jag lyckades även köra över två kopparödlor. En tvärdog, den andra kapade jag av svansen och halva huvudet(!) på. Den dog inte. Jag tänkte att det kanske bara var dödsryckningar, lät den ligga och gick dit efter ett tag. Den var inte död. En geting satt och åt på den :-( Jag insåg att jag måste döda den. Jag stampade på den. Den dog inte. Jag försökte mosa den med ett kvastskaft, den bara fortsatte slingra sig. Jag fixade inte mer. Vad göra? Jag plockade ut den på grusvägen för att den skulle bli överkörd. På vägen var det hett som i en bakugn. Jag försökte inbilla mig att vägen är vältrafikerad. Det är den inte. Jag är fan ond. Detta är sånt man hamnar i helvettet för. Även om det gör ont i mitt hjärta.



PS. Rätt svar är alla ovan.

1 kommentar:

Shaman Dalie sa...

Tanken var iaf god!