tisdag, juli 01, 2014

Tredje gången gillt?

I helgen hade jag tänkt springa premiären av Kolmården trail marathon. Det låter som ett kanonfint arrangemang och skogen där är fantastisk!! Men så kom min käre make på att han ville till Dalarna och det passar ju utmärkt då där annordnas fantastiska Vansbro marathon! Detta lopp har jag sprungit två gånger förut (tvåa båda gångerna... läs mer här och här) och det är ett jättebra arrangemang och en underbart fin bana; riktig trail, utsikt och mörkaste finaste dalaskog. 

DOCK kan det hävdas att det inte var så klokt att bränna av två mil i marathon-(närmre halvmaraton-)fart söndagen innan ett långlopp på torsdagen... Eller är jag kanske känslig? Kanske kommer jag att vara fullt återhämtad och med benen fulla av fart (benen känns ju bra redan idag). 

För att inte chansa grundar jag med en pizza och en Tip-topp (varför äta annan glass när denna finns?) idag som början på en kolhydratladdning! Samt rödbetsjuice. 

Vad gör du i helgen? Du har ju här fått två kanonbra tips :-) Och jag tar gärna emot dina bästa laddnings och pepptips!

Inga kommentarer: