söndag, maj 07, 2006

En lugn helg?

Aftonbladets löp idag antyder att helgen varit lugn: "Lista över de bästa älgjägarna i Norrköping!" -jag skulle ha ifrågasatt rubriken även om det vore älgjakt, men nu?! Ett halvår innan jakten! Det måste ha varit en väldigt händelselös helg...

Idag har varit underbar! Vi sov till 10.45 vilket var skönt men lite dumt då vi vaknade upp till en MOLNFRI himmel och +20C... Jag gick på en "morgon"promenad med Max och hittade Hannah och Kasper, vi blev borta i en timme... Sen var det frulle innan jag lade mig på innergården till allmän beskådning i bikinin och lapade sol.

Sen slängde vi in lite tvätt och begav oss ut på en prommenad. Parken var KNÖKFULL med folk, kommer det vara så hela sommaren kommer Max inte att kunna vara lös på ett halvår... :-( Detta kräver nog att vi köper en bil... Är så jävla sugen på det, smurfar bilar på blocket varje dag... Drömma är ju gratis (och går inte sönder heller :-S)

Photobucket - Video and Image Hosting

Kolla in Max bakben, han ser ut som en liten groda!


Photobucket - Video and Image Hosting

Max var modig på promenaden, han tog minst två simmtag för att komma ut till pinnen vi kastade, han är ju ingen "baddare" direkt, he he! Sen åt han bajs, så nu luktar han illa både av Motala ström och av bajs! Min lilla hjälte...

Photobucket - Video and Image Hosting

Våren hade sannerligen kommit till Peking, solen sken, blommorna blommade och färgaregården hade öppnat, vi gick dit och stod i kö länge, länge för att få kaffe och våffla med grädde, MUMS!! Sååå skönt att bara slappa och må gött.

Photobucket - Video and Image Hosting

Annars så har jag haft jäkligt ont idag. Efter Body pumpen igår gör hela kroppen ont! Det går inte att urskilja muskler som gör ont, utan allt värker!! Trots det har jag förutom tvättat (TOM våra vinterjackor, nu ska vintern packas bort) rensat avloppet på toan, äckligt men nödvändigt. Jag är för bra :-D !!

Teaterbaren var riktigt bra igår, iaf sällskapet, själva baren var sådär, med risk för att låta pensionär, men de spelade för hög musik. Vi gick ju till en bar för att kunna snacka, inte för att dansa (de hade ju heller inget dansgolv...)

Dagens begrepp:

Den nationalekonomiska termen "Sunk cost" (Ung. sjunken kostnad) Det innebär (utefter min tolkning :-D) att allt som du redan betalat för kan du räkna bort och alltså inte gräma dig för om det skulle gå förlorat... Exempel: Jag köper två chokladkakor till mig och Peter. På vägen hem råkar jag äta upp den ena. När vi kommer hem ska vi dock givetvis dela på den som är kvar, den som jag ätit upp är ju borta nu, en sunk cost, inget som vi kan räkna med längre. Jag kan ha misstolkat begreppet, men i min tolkning anser jag det mer använbart. Varsågod att använda som passar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

det finns ju faktiskt bussar med! ;) ett litet tips sådär! fast det är klart...bil är ju praktiskt...

Anonym sa...

Fina bilder! Måste säga att jag är mycket nöjd med termen.. Använder den dagligen nu, till Mattias förtret=) / Sara

Anonym sa...

Hela ens passerade liv är alltså en sunk-cost, kanske därför alla hjärnskrynklare säger att man ska se frammåt, "det som varit kan du inte göra nåt åt". Ja det där med nationalekonimi kanske borde ingå som terapimetod.
Tack för prommenaden ida, såååå härligt när solen skiner!!