tisdag, maj 23, 2006

Letar du efter en present?

Jag fyller ju år snart (i april...) och så vitt jag har förstått så letar ni nästan alla efter en present till mig, den här vill jag ha: http://www.blocket.se/vi/8305459.htm?ca=7_s

Bra, då har vi rett ut det!

Här i Peking händer inte mycket, har suttit med c-uppsatsen så mycket att jag vill spy på den... Men idag tog vi helt ledigt från den och jag & Flaxen har varit ute och sprungit milen i skogen. HUR SKÖNT SOM HELST!!! Det regnade lite, men sen kom solen fram och strilade ned mellan grenarna så att vattendropparna i blåbärsriset glittrade, helt underbart! Det var lite svårt att springa då stigen var full av rötter och stenar som var hala efter regnet, men jag sprang ändå på 55minuter vilket jag är nöjd med, det är väldigt kuperat + att jag inte sprungit en mil sen i höstas. Väl hemma fick Max lov att bada för han såg ut som om han gyttjebrottats! Token!

Dagens citat kommer, helt oväntat, från moder Teresea,(RIP) hon var nog inte vis på alla ställen den kvinnan i alla fall:

"The greatest destroyer of peace in the world is abortion. If a mother can kill her own child in the cradle of her womb, who will be able to stop me and you killing one another?"

Vi kan även fortsätta i denna katolska andan och dra vad en av FN(!)-delegaterna från Heliga stolen sa:

“...the work of women in the home is the basis for the happiness of the whole human race.”

Påven och hans gäng utnämns härmed till dagens bakåtsträvare!! Ta da!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vilken fin present du önskar dig! Vill du se vad jag önskar mig till min födelsedag? Ok!http://www.solbo.nu/dalmatinervalpar/h-kull/IMGP2123.JPG
http://www.solbo.nu/dalmatinervalpar/h-kull/Tispe4hode.jpg
Såå söt. Och hon är dessutom väldigt lik Grace. Lite avis på den/de som har köpt henne.

En häst skulle i och för sig inte vara fel. Blev så sugen på och rida när vi var och hälsade på Punch (D-ponnyn som jag brukade rida innan han såldes).