tisdag, mars 27, 2007

Beach 2007? Akt till Indien!

Nu har jag lamnat St. Patrics Home dar jag bott i over en vecka. Alla har varit otroligt snalla och hjalpsamma och jag har genomfort 6st intervjuer. Intervjuerna utfordes i avlagsna byar dit vi tog oss m h a overfulla, smutsiga och bullriga bussar. Jag var dagens attraktion, sa fort vi stannade kom hela byn och stirrade och pekade, mestadels barnen, men alla tittade. Alla visar mig stor respekt och ara, ar tacksamma osv, nar det ar jag som borde (och ar) vara tacksam for att jag far komma till deras by och for att de hjalper mig!

Jag har aven hunnit med att vara rejalt sjuk, hog feber. magsmartor och diarre. Som tur ar gick det over pa tva dygn (jag sov 19tim i strack, bara med "paus" for toabesok...). Det ar dock inte sa konstigt att man blir sjuk har da alla torkar sig i rumpan med handen och tvattar sig utan tval. Skarbrada ar sedan narmsta planka som kanske en hona sovit pa ett tag :-s. De vill aven garna ta i min mat... och inte sallan knastrar det mellan mina tander da jag tuggar. Men de har gjort sitt allra basta, tex kopt brod at mig om mornarna, tyvarr har det krypit massa myror i detta...

Maten ar ett kapitel for sig. Jag har tyvarr upptackt att jag helt enklet inte tycker om Indisk mat. Allt ar inte ackligt, men inget ar gott (sarskilt inte med tanke pa att jag vet hur det tillagas...) Idag har i Pondicherry var lyckan darfor fullkomlig da jag hittade en restaurang som serverade pizza... :-D Jag maste forsoka ga upp de 4-5kg jag tappat... Fast nu ar man ju redo for beachen iaf :-)

Pa tal om beachen. Mitt hotel har i Pondicherry (dit jag kom idag efter en - som alltid - hemsk bussresa) ligger precis pa stranden, och mitt rum har utsikt over havet och en stor balkong, helt underbart! Hotellet ar dock framst till for pilgrimmer sa de har harda regler: inga besokare pa rummet, ingen rokning, absolut ingen alkohol och grinden ar stangd mellan 22.30-05.00, vilka bara ar bra for mig! Hotellet har aven en underbar lite tradgard for Yoga och meditation. Har kommer jag nog att trivas...

Hoppas att ni har det bra i Svea!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, för du var ju inte direkt överviktig innan. Bakery shop, here we go!

Fortfarande ett visst mått ångest över essän men jag börjar få struktur nu. Har tagit en j**a tid men är kul att det är hög nivå på kursen. Bra träning inför min framtida UD-placering, du vet ;)

Hej hopp!

Anonym sa...

Hej Karin! Äntligen hittat tillbaka till din blogg och oj oj oj vad mycket som har hänt sen sist, du är ju på andra sidan jorden (eller i alla fall ekvatorn?)! Hopaps du har det bra. jag måste bara säga att du är så jäkla tuff! Way to go! Sköt om dig och stor kram från mig (och Stella)