torsdag, mars 08, 2007

Räkna med Fredrik!

Det kan ju vara knepigt detta med att räkna procent, faktum är att det kan bli riktigt tokigt ibland.

I dagens DN skriver statsministrarna Fredrik Reinfelt och Andres Fogh Rasmussen följande:

"Minst 10 procent av bensin- och dieselförbrukningen inom EU ska bestå av biobränslen år 2020."

Ja, detta vore väl helt OTROLIGT om det blev verklighet! Herrarna kanske bör lära sig räkna procent. Bensin- och dieselförbrukningen inom EU kommer alltid att bestå till 100% av bensin och diesel. Sen kan de ju ERSÄTTA 10% av bensin- och dieselförbrukningen med biobränslen om de vill, men det är ju knappast samma sak.

Vi fortsätter räkna procent! Visste ni att 40% av alla som bor i Danderyd är miljonärer? Men, som jag så fint anmärkte: "man behöver ju inte vara rik för att vara miljonär" (ehh... ja just det...) Mitt försök till förklara var att alla villorna i Danderyd ju är värda över 1mille, men det är ju inte pengar som man kan röra sig med. Fast de kanske är belånade och inte räknas... Hur som i den fattigaste kommunen (Jokkmokk) bor det 5% miljonärer och det tyckte jag var ganska mycket (med tanke på att villorna inte kostar multum där kanske ;-p )

Summan av kardemumman, med lite Fredrik Reinfelt %räkning blir fakiskt (om vi lägger ihop de 5 rikaste och 5 fattigaset kommunerna på DN:s lista) att sverige har över 100% miljonärer!! :-D

Vi räknar vidare. Jag har ett p-medel som är säkert till 99% men, eftersom alla i min närhet verkar blir gravida var jag orolig över en epedimi. Faktum var att jag kände mig ganska skendräktig och fick lov att ta ett test. Detta test är säkert till 99%. Testet var negativt. Vi kan alltså konstatera att jag till 198% INTE är gravid.


Denna trams-blogg förtjänar ett trams citat:

Man behöver ju inte vara rik för att vara miljonär
Av mig själv 2007

2 kommentarer:

Anonym sa...

upp till kamp...la la laaa la...sista striden....

Jo föresten din bil...eehhh är den miljövänlig?!?!?

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Anonym sa...

haha. du är ganska rolig karin. men sluta hacka på fredrik! puss, tess