söndag, mars 18, 2007

Robinsson massage...

Hej!
Igar borjade jag dagen med ett tidigt Yogapass och efter frukost vandrade jag runt bland stenfigurer och tempel i Mamallapuram. I ett svagt ogonblick beslot jag mig for at kopa vykort fran en av de irriterande klangiga forsaljarna. Da utnamnde han sig snabbt till min guide och hur jg an forsokte sa kunde jag inte bli av med honom. Tillsist betalade jag in honom pa templen sa att han fick guida mig. Nar det var klart kande jag mig tvungen att folja med till hans College (han laste till stenhuggare/figurtillverkare) for att kolla pa hans stenuthuggningar (som byn ar kand for). Hans college var ungefar lika stort som en lekstuga, men han hade mycket vackra grejor. Jag kande mig ganska tvungen att kopa nat, men den var riktigt fin! Hur han har gjort den har jag ingen aning om... Ni far se hemma, svart att forklara, men principen ar: Hur far man in skeppet i flaskor med miniatyrskepp innuti.

Efter att jag tagit farval av min guide (som gav mig sin e-post adress och bjod mig att se pa solnedgangen med honom... Ehhh mabye later? not.) vilade jag lite vid poolen ett tag, inte alls dumt! Pa kvallen beslot jag mig for att duscha av mig lite svett innan min ayurvediskamassage. Dumt gjort. Det forsta massoren gor ar att halla olja i mitt nytvattade har!! Inte lite heller, typ 2dl. Nar jag bokade massagen fragade hon: "Boy or girl massaging?" Jag sa "gril" och angrade detta nar jag kom pa att jag ju skulle ha bett om den basta istallet... :-)

Nar massagen borjade var jag dock MYCKET glad over att jag sagt Girl. Jag fick kla av mig HELT naken. Jag tog av mig till trosor och BH (de ar kansliga for nakenhet sa jag trodde det var sa hon menade) men fick bannor och lov att ta av mig allt. Sen satte hon pa mig en liten lapp, liknande sadan som soumobrottare har, fast i tunn bommul.

Under massagen sa hallde hon kokande olja pa mig (forst pa sin hander, sa det brande mig inet iaf) och "slog" pa mig med ort(herb)-inpackningar. Jag fick antagligen nagra lite olja insmord pa HELA kroppen. Har ni undrat hur Robinsson-Martin kande sig under hans nargangna massage i Expedition Robinsson? Jag vet. Hon masserade OVERALLT tom innuti orat.

Massagen vara avslappnande och mycket behaglig trots det. Den varade i 1tim och kostade 400ruupes, dvs mindre an 100kr.

Idag ar jag tillbaka i Chennai och imorgon kommer "mina praster" och hamtar mig. Ar lite nervos... Jag vet inte hur mycket jag kommer att kunna internetta i Villumpuram, eller vart jag ska bo heller... men det ordnar sig, sa lange man inte ar en ung pojke ar man val saker med katolska praster ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!

Det verkar som om du klarar dig alldeles utmärkt utan dina pojkar. Vi saknar dig jättemycket och längtar tills du kommer hem!
Bara 5 veckor kvar nu!
Puss

Anonym sa...

Hihi, helkroppsmassage.. Jag hade nog rodnat så mycket att jag hade fått brännskador ;) Det är kul att läsa om dina äventyr - det känns lååångt borta från snöiga, blöta, äckliga Sverige..

Anonym sa...

HEJ!!

Så roligt läsa om din Indienresa.Hoppas du hittar material till din magisteruppsats.
Förstår att du saknar dina pojkar här i Norrköping men tiden går nog rätt fort och vilkne massage jag skrattade när jag läste detta
Kramen från Drutten o Jena Åsa!!