tisdag, maj 22, 2007

I väntans tider....


Jag kan ju börja med att säga nej, jag väntar INTE barn. Man kan vänta ändå! Som fåglarna i boet ovan som väntar på att få flyga iväg... Jag tog bilden i helgen och idag var det bara en lite tjockis kvar!

Det har varit en smått hysterisk tid sen jag kom hem från Indien. Uppsatsen skulle skrivas och DET, det gick trögt ska ni veta! Nu är den iaf inlämnad och jag går bara å väntar på å få en tid till opponering... Helt plötsligt är jag sysslolös.

Jag har sökt en hel del jobb också, ansökningstiden på nästan alla av dem är nu slut, så nu går jag och väntar på att någon ska höra av sig... Det vore ju gött å få ett jobb snart... det börjar bli skralt i kassan. På ett sätt kan man ju säga att jag även väntar på hösten, för nu verkar inga ftg annonsera ut några lediga tjänster längre.

Fast jag väntar ju även på sommaren sol, bad och blommor!



Eftersom jag är ledig nu i sommar så väntar jag också på att jag ska börja skriva uppgiften till de ynka 5p (& en lyckad uppsatsopponering...) som ligger mellan mig och en examen. Jag väntar även på att jag ska börja skriva på den där romanen jag ska skriva innan jag dör... Jag väntar på - och önskar - att min förskylning ska ge sig nån gång. Så skulle önska jag kunde vara mer proaktiv...

Men, jag bidar min tid, och väntar.


Dagens citat kommer från en blivande dalmatinerägare:

"Över min död kropp sa mannen" [ang. att köpa dalmatiner] och då visste jag att det var ok... :-D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karin!
Jag har tänkt att skriva till dig många gång, men nu blev det äntligen av. Du är otroligt duktig med allt du tar dig för med. Tänker på dig!

Karin sa...

Tack! Va söt du är!