torsdag, maj 10, 2007

Nu är det bevisat: I'm OLD!

Det hela började med att jag på campusbussen råkade sitta framför några som livligt diskuterade sin TJUGOÅRSKRIS!!! Jag visste knappt att det fanns och jag är ju 26, så det är verkligen kris...

Sen gjorde jag (ett fångig löjligt och tydligen felaktigt :-( ) vuxentest på nätet. Här har ni det sorgliga resultatet:

Från: www.vuxenpoang.com
Namn: Karin
Datum: 2007-05-08
Ålder: 26
Vuxenpoäng: 16.4
Uppskattad ålder : 30

Sen gick jag ut med Max på kvällen och mötte de en som åkte inlines. Då slog det mig att jag inte åkt inlines på säkert 5år. Det slog mig också varför. Jag tycker det är obehagligt med backar och är rädd för å trilla. Minns när jag skaffade mig mina och flera (äldre) sa att de skulle aldrig våga åka inlines. Då kunde jag inte förstå vad de menade :-( tyckte bara det var skitkul :-( :-( :-( Nu är jag ju EN AV DEM!!!

För MÅNGA bloggar sedan filosoferade jag om huruvida jag ändrat mig i vissa frågor pga att jag blivit gammal, tråkig och mainstream eller pga att jag förut var ung, dum och blåögd. Jag vet fortfarande inte svaret... Men en sak tror jag mig veta; förändring är bra (inte alltid men ofta) MEN det är även viktigt att komma ihåg hur det - eller du själv var - och INTE förändras bara för att det "är enklast" så eller för att du inte orkar bry dig, eller för att "alla andra tycker/gör så". Det är ju som bekant bara död fiskar som följer med strömmen...


Dagens citat kommer från en av Peters kompisar, en riktigt trevlig tjej som jag inte hoppas har något emot detta. Jag tycker det är klockrent och ska jag vara ärlig, it could have been me... Hon skulle förklara var Pajala ligger och ville betona dess närhet till Finland:

"Pajala ligger nästan närmare Finland än Sverige..."

8 kommentarer:

Johanna sa...

Herregud... 20-års kris?! Kom igen när de fyller 30 liksom (som en annan gör i år, usch och fy!). Känner igen mig i ditt inlägg; jag tycker jag har känt mig gammal i flera år. Men jag väljer att tro att jag tidigare var ung och dum och nu fått lite mer perspektiv på livet; lite mer livserfarenhet helt enkelt! ;)

Anonym sa...

Tough luck, kiddo ;)

Anonym sa...

Haha, de uppskattar min ålder till 38,8. Kan du förstå det? Helt sjukt. Jag som är så ung och fräsch! Nej, nu ska jag ta på mig papilliotter och nattmössa och gå till kojs. Först lite korsord, dock. Det sover man gott på ;)

annakarin sa...

Jag gjorde också det där testet häromdagen och fick ålder 39 år. Men det berodde enbart på att jag gillar sill, julpynt, Så ska det låta och dricker kaffe. Med andra ord ett mkt fånigt test. Jag vet ju att min andliga ålder är 23.. nja kanske inte...längre.

Karin sa...

Ha ha! Ni kan då muntar upp en!!! Maria TRETTIÅTTA!??? HUR du har ju inte ens bil? *nöjd* :-)

Anonym sa...

som sagt, var: galet är vad det är! Kanske var det där med att jag inte dricker öl, kan nämligen inte då jag blev, ehh, aningen överförfriskad någon gång i min ungdom och förstörde smaken för gott. Du ser, är inte det ett tecken på att jag är superomogen? Eller har varit, i alla fall ;)

Anonym sa...

jag blev 32.1.. och jag är bara 24 :/ så jag förstår ditt dilemma ;) De föreslog att jag skulle ge mina krukväxter till grannen! VA VA VA?!?! :o

Karin sa...

Krukväxter? ;-)