söndag, maj 06, 2007

Vill du låna mig en miljon?

När Peter sa att han skulle ställa upp som valbar för en tjänst inom kåren så insåg jag att vi nog blir kvar i Peking ett tag. Fast egentligen började det hela igår under spårturen med Max då jag hittade en "Till Salu" skylt på ett hus i skogen. Huset var väldigt nedgånget men det låg fint & jag blev nyfiken på vad det skulle kunna kosta. Väl hemma gick jag ut på ut på "hemnet" & hittade givetvis massor av hus. Skruttstugan glömdes gensat bort då detta hittades:

http://www.hemnet.se/a.asp?id=3567758&q=1&s=3

Hur sött som helst, trägolv, historia, stora vackar rum (kolla in köket!!!), JÄTTEstor vacker tomt (& tom. mark till!) & (till min "hemliga" dröm) 2boxplatser! Dessutom ligger det ju jättebra till, mitt på landet, 5km från havet... & bara 3mil från NKPG. HELT UNDERBART! Trots att jag inte börjat festa ännu så var jag nog inte vid mina sinnens fulla bruk & anmälde mig på visning... Nån som vill låna en mille till en student/arbetslös?

Om det skulle knipa kan även detta duga:

http://w4.sfd.se/obj/obj.dll/ettobj?firmanr=32553&id=820469240

Det är nästan lika bra men hälften så dyrt... (Halv mille någon?)

Hade inte detta legat åt lite fel håll (för Vikbolandet är ju centralt...) Så hade även det varit ett alternativt, otroligt cool sommarstuga iaf! om än lite dyr...

http://www.hemnet.se/a.asp?id=3603801&q=1&s=3

Och Peters jobb? Jo, han fick det såklart!Han ska vara "Verksamhetsutvecklare - två Campus" i drygt ett år. Grattis Darling! Således återstår bara att hitta en mille...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gratta Peter från oss!
Vilka underbart mysiga hus du hittat. :)
Linda & Inez

annakarin sa...

Försökte titta på huset på första länken men det var tydligen sålt. Antar att ni får leta vidare, hoppas ni hittar något. Jag och David har också varit engagerade i Kåren och det är superkul så jag vet att Peter får kul!

Anonym sa...

Jag är Susan Robert, verkställande direktören SUSAN INVESTMENT LTD. Jag är en certifierad lånegivare som erbjuder lån till personer som behöver lån, här är några frågor:

Behöver du ett lån av något syfte? Vill du betala dina räkningar? Har du ett ekonomiskt problem? Behöver du en finansiell lösning? Här är lösningen på alla dina ekonomiska problem. Jag ger lån för projekt, affärer, skatter, räkningar och så många andra skäl: våra lån är enkla och billiga.
.
Kontakta oss idag för det lån du önskar, vi kan ordna alla lån som passar din budget till låg ränta. Om du är intresserad, fyll i informationen nedan:

Fullständiga namn:........................
Kontakt Adress:..................
Telefon:............................
Land...........................
Belopp som behövs som lån: ............
Lånetid: ....................
Sex:..............................

Som bekräftelse på detta brev kan vi börja med behandlingen av ditt lån. Det finns mer att vinna på att få ett lån från detta företag.

Hälsningar som jag ser fram emot att höra från dig snarast.

För att svara på det här mailet, vänligen klicka på e-postadressen nedan:

Kontakta kundtjänst för mer info:
E-post: susan.robertloan@gmail.com
Fru Susan
VD