onsdag, maj 16, 2007

Karin VS Jehovas vittnen 0-2

Ni vet de där dörrknackande typerna med "Vakttornet" i ena handen och någon censurerad version av Bibeln i den andra? Ja , just det Jehovas vittnen. Från en säker källa (min f.d. arbetskamrat som var bästis med en i JV) så vet jag varför. Tydligen så bygger hela sekten (min blogg, så jag bestämmer; det ÄR en sekt) på ett poängsystem. För att kunna komma med i "De älstes råd" så måste du uppnå en viss summa poäng. Hur får man då poäng? Jo genom att knacka dörr!

Har ni t.ex. lagt märke till att de alltid är två vid dörrknackning & att en alltid är tyst? Den tysta "bevittnar" det som händer och är den som räknar poängen (så att ingen fuskar ;-p).

SÅ, följande stege finns för poängen.

  1. Om de knackar på och du öppnar dörren så får de ett poäng
  2. Om du svarar på tilltal får de två poäng (ganska låga krav alltså :-p)
  3. Om du tar emot "Vakttornet" så får de tre poäng
Tyvärr så missade jag att kolla ut genom dörrtittaren då Max var i upplösningstillstånd av lycka över att någon plingade på dörren. Jag öppnade och sa artigt "Nej tack" och gav alltså kostymnissen två hela poäng!

Nästa gång (och ta detta som en uppmaning) ska jag bara öppna brevinkastet och säga: "Inga poäng här inte!"

1 kommentar:

Frida sa...

Hahaha! :D Ja, undrar hur de skulle reagera på den kommentaren! Intressant, jag hade ingen aning om att den andra var med för att räkna poäng! Men det är sant, har aldrig varit med om att det bara kommit en Jehovas vittne eller att båda pratar.