tisdag, juni 12, 2012

"Farväl grymma värld!"*

Igår åt jag några nötter från min gömma på jobbet eftersom det blev en rätt sen lunch. Dessa är den enda orsaken som jag kan finna till att jag senare på dagen fick frossa, otroligt ont i skinnet och ett starkt illamående. Ingen feber, ingen förkylning, inget annat. Men det räckte. Hade en mycket jobbig natt (stackars Peter valde till sist att flytta in i gästrummet) och kastade till sist in handduken även till mitt eftermiddagsmöte.

Min diagnos är matförgiftning (från vad får man annars dessa symptom? Reaktion på loppet? Två dagar efter? Varför isf?) och jag har legat halft däckad halft arbetat från soffan idag (mer det första...). Imorgon bitti har jag konferens i Stockholm och tåget går 06:22 - något som jag ansåg vara inhumat tidigt redan innan den här persen. :-O

Jag som nyss tackade nej till en bit choklad, vilket får mig att misstänka att jag mer troligt är döende...



*"Farväl grymma värld" - ni som läser Kalle Anka känner igen Joakim Von Ankas lätt dramatiska utrop vid motgångar... Tja, Farväl grymma värld, ibland känns det så...

4 kommentarer:

Jonna sa...

Förstår hur du menar, ibland känns det verkligen så! Krya på dig!

Snorkkis sa...

Låter som en verkligt oangenäm känsla. Krya på dig!

Ousa sa...

:S Det där lät inte alls trevligt. Krya på dig!

C sa...

Stackare! Hoppas de går bra i Stockholm idag trots allt! :)