söndag, februari 16, 2014

Mera mål

Det var kul detta med att tänka kring mål per månad istället för per år som jag tidigare gjort. För mig är det viktigt att målen är realistiska, men samtidigt så måste de ju vara en utmaning (Business as usual känns ju inte som mål...). Målet för i år (dvs den enda tävlingen som jag är anmäld till) är Ultravasan så alla delmål måste ju på nåt vis arbeta mot det. Lite knepigt att hitta balansen mellan utmaning/realistiskt/ bra för kroppen /bra för UltraVasan... Säg gärna till om ni tycker att jag tänkt fel gällande mars, april och maj:

Mars


  • Fortsätta att stretcha samt att köra styrka minst två gånger per vecka
  • Komma igång med fartträningen, fixa minst tre fartpass under mars (det är farten som dödar, jag vill skynda långsamt här)
  • Springa årets första ultradistans
  • Skamgräns 50km/vecka

April


  • Fortsätta att stretcha samt att köra styrka minst två gånger per vecka
  • Öka på fartträningen, springa ett pass/vecka (gärna med NocOut)
  • Springa minst 300km (detta känns som en rejäl utmaning då jag har mycket på g under helgerna i april)

Maj

  • Fortsätta att stretcha samt att köra styrka minst en gånger per vecka (när solen skiner känns det ok att dra ned på inomhusträningen)
  • Satsa på PB på Blodomloppet, gärna sub 40
  • Minst ett fartpass/vecka
  • Minst 300km

Inga kommentarer: