torsdag, februari 06, 2014

Sportsing?

Jag ser inte mig själv som en sporttjej. Om nu det är ett begrepp. Nu är det ju så att jag UTÖVAR rätt mycket sport (ridning och långdistanslöpning mest) men på nåt märkligt vis är sport - en väldigt aktiv aktivitet - för mig förknippad med att TITTA på sport. Det undviker jag helst. Eller i varje fall lagsport som fotboll (minst 80min för långa matcher) och ishockey (bättre men minst två perioder för många). Man skulle kunna säga att jag och P är olika där... :-)

Kanske därför som följande konversation utspelade sig via sms:

Jag: "Förslag: sommar-OS i Rio 2016?"
P: "Ok, jag är på"
Jag: "Vilken sport satsar du på?"

Om jag vill vara elak kan jag även tänka att sportjournalistik 1) måste vara det enklaste man kan hålla på med (standardiserade frågor för samtliga sporter av typ "Hur känns det?"-karaktär) 2) gravt missbrukar ord som "strategi" och "analys"...


 
Bild snodd från internet.

Inga kommentarer: