söndag, april 15, 2007

My favourite McDonalds...

N har jag besokt annu en organisation, denna drevs av tva otroligt spannande och rara manniskor som hade en fantastiskt filosofi & syn pa livet! Utan att lata allt for hippieaktig sa hade de en alldeles speciell energi och livskraft som riktigt syntes! Nar jag var dar var det brada dagar, de annordnade val & jag fick sitta med pa en scen med 25000manniskor framfor mig! Otroligt spannande!

Jag var i ramljuset annars med. Sa fort jag stod/satt stilla pa valomradet tog det kanske 30sec for mig att bli TOTALT omringad av MINST 70Indier ("Your sweet name Madam?" "Native place madame?" "You like India Madam?" och, den standiga orosfaktorn, som ALLA papekar: "Why only one anklet(fotlank) Madame?" i Indien ska man tydligen ha 2, nar jag bara har en kan jag bli stoppad pa gatan av oroliga indier...) Lite annorlunda & som svensk blir man nastan radd av sa manga manniskor sa nara! Fast alla var, som vanligt otroligt snalla!

Nu ar jag tillbaka i Bangalore och jag har hittat nagot som jag inte trodde fanns; ett McDonalds jag gillar! Donken har ar otroligt rent och frasht, de som arbetar ar fantastiskt trevliga och ger valdigt bra service (ja, det ar otroligt men det AR McDonalds som jag pratar om!) man far maten valdigt snabbt och - det basta av allt - nastan ALLT ar vegetariskt!!! De har en Mc Maharadja som ar kyckling & en fiskburgare, annars vegetariskt!!! Underbart!

Jag valde den lite lugnare overvaningen & nar jag atit fardigt - och det var riktigt gott ocksa! - var det bara att be en av servitorerna (!) om dessert! Det enda som skulle kunna vara negativt var priset. Mitt meal gick pa lika mycket som min middag pa den fina restaurangen kvallen innan... det vill saga knappt 20kr!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såg att tom i Sverige har man börjat med vegetariskt .Härligt o gott.Ja hela denna blogg rekomenderas varmt för du skriver så levande o talande.Känns som jag oxå varit i Indien.Tack o välkommen hem igen!!//Åsa

Karin sa...

Tack så jättemycket för berömmet! Blir jätteglad!