torsdag, april 26, 2007

Sol ute, sol inne - sol i hjärta, sol i sinne?

Jag vet inte riktigt vad det betyder, men det verkar betyda att det är sol & varmt ute medans jag sitter inne och sysslar med min D-uppsats? Den står för övrigt helt jädrans, panik, superstill. Kommer ingenstans... :-( TUR att min handledare bara är en kvick flygresa bort... i Vietnam.

Nåväl, jag tog mig iaf ut på en uppfriskande springtur med Maxen (som iof var lite av en katastrof; jag fick nåt i ögat, jag kunde knappt öppna det, tårarna bara rann och det gjorde ont som f-n. Det sitter tyvärr kvar än, men jag har visst vant mig :-S Sen fick max blodblandad diarrée innan en liten Basenjihund kom och muckade med honom. Dumt, Max var nog 20pannor tyngre och höll på att mosa stackarn, dumma jycke. Trillade gjorde jag också, eller snarare blev fälld av en viss prick...)

Igår var jag på anställningsintervju! Det var en Traineetjänst på en kommun i Göteborgstrakten. Det var 600sökande så det var kul att jag fick en intervjutid! Intervju gick dock sådär, givetvis hade jag tänkt ut mina 3sämsta egenskaper, men då frågade hon istället vad ANDRA trycket var mina tre sämsta egenskaper! Jag kunde inte säga de jag tänkt ut & blev helt blank. Intervjuaren trodde väl att jag inte ansåg mig ha några dåliga sidor... Inte så bra intryck kanske... Nåväl, även om det är ett bra jobb så är detta faktiskt min första riktiga intervju så jag får väl vara nöjd med att jag blev kallad, även om det givetvis vore kul att gå vidare! Vi får se, Gud vet, som jag brukar säga, he he...

Dagens idiot blir Tilde Fröling:

Jag vill inte bli kallad feminist eftersom det inte har någon innebörd för mig. För mig är det självklart att alla människor är lika, oavsett ursprung, kön eller inkomst.

Newsflash Tilde: världen ser inte ut så, därav FEMINISMEN. Suck. Grattis Nyamko, Sveriges SKAM till jämställdhetsminister, du tycks ha skapat en trend.

Inga kommentarer: