fredag, april 06, 2007

Upp i bergen!

Nu har jag varit i Nilgiri Mountains i tva dagar. Jag har varit pa en heldags vandrig genom teplantage och eukalyptusskogar. Vi besteg ett berg och dar hade vi en enorm utsikt! Vi var fyra som vandrade plus en guide, det var jag, en skotte som heter Niel och tva London broder Kieran och Alex. Alla var valdigt trevliga och pa kvallen gick vi ut och at en STOR indisk middag som faktiskt var valdigt god! Vi bestallde in en massa ratter och at tills vi madde illa. Da bestallde vi in Brownies med glass. Behover jag saga att jag rullade fram?

Idag har jag ridit pa langtur. Vi red genom vacker natur och min Ponny var snall och sag mycket valmaende ut. Det ar dessutom inte sa varmt har i bergen, sa jag tror inte att det var en sa jobbig tur for pallen! Daremot for mig. Jag ar verkligen VEK! Sadeln var oerhort obekvam och efter ett tag hade jag fantastiskt ont i rumpan. Det var inte ens roligt. Jag fick lov att ga den sista biten och nu kan jag knappt sitta! Sa kan det ga, ha ha!

Imorgon aker jag genom bergen till Mysore dar jag ska besoka ett gammalt Maharadja Palats innan jag aker till Bangalore och ska traffa de sista organisationerna innan hemresan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är inte vek, du är ovan. Glad Påsk på dig, här är vädret underbart, solen skiner och fåglarna skriker. Hälsar Karinjax

Anonym sa...

haha.. sa det jag far med mig efter att ha strack-last din blogg e att du inte tycker om maten, absolut inte ar fortjust i indiska stader och att du knappt kan sova for att det ar sa hart... hihi, later som du verkligen njuter av din resa!! *retas* Hoppas du har det bra!! :) massa kramar (fran samma varldsdel) /mikaela