måndag, april 30, 2007

En KarinPeter&Max helg!


Har haft en riktigt skön helg!

Lördagen inleddes med ett pass PUMP, jag ville dock ej ha träningsvärk så jag la på lätta vikter (denna strategi misslyckades fatalt) Efter PUMPEN & Peters tennis packades macksäcken & vi begav oss ut i skogen för att spåra med Max! Han var duktig & det var första gången sedan innan snön! Efter spåret gick vi ytterligare en sväng i den vackra glotternskogen Max - och vi - hade skitkul!

Peter & Max värmer upp innan spåret med lite hångel *avis* :-p

Vacker blomma i Glotterskogen, mamma påstår att man får vårtor av dessa, men hon säger så mycket konstigt ibland... he he!

Jag & Max ska precis följa Peters utlagda spår!

På hemvägen åkte vi förbi Himelstalundsfältet och SM i Weightpulling. Detta är en sport som mest utövas av hundar av bullraserna & går ut på att dra ett tungt släp. Det är utslagstävling, så de som blir kvar längst (& således drar tyngst) vinner. Jag måste dock säga att hundarna inte såg ut att tycke det var särskilt kul... De vi kollade på drog upp till 800kg, innan vi gick, men en vi pratade med sa dock att på räls hade en hund dragit över 7ton (!) hemma hos honom! (Vem har räls hemma?!) Och weightpulling folket då? Låt mig diplomatiskt säga att de ser precis ut som man tror att de ska se ut...

Weightpulling...


Vad gjorde vi sen då? Jo, vi for hem och STÄDADE hela lägenheten; dammsög, torkade golv, damtorkade, gjorde rent i avloppet mm mm!!

Trots allt detta orkade jag laga en utlovad middag till oss två:

Förrätt: En sallad på babyspenat, ädelost, päron & valnötter med en honungsdressing

Varmrätt: Svärfisk med provencalsk potatis, örtaioli & vitlöksfrästa grönsaker

Dessert: Ni kommer inte att tro det, men den glömdes bort! En snabb prommenad till videobutiken & deras "Ben&Jerrys"-frys räddade kvällen! - Choklate fudge brownie... kan rekomenderas, fast hela middagen var riktigt lyckad, om jag får säga det själv... (och det är ju min blogg...)

På söndagen tog vi sovmorgon innan vi återigen tog med oss Max ut i skogen för att spåra. Det gick bra även denna gång & vi var nöjda då vi fortsatte färden mot Ulvstorp(.se) för att rida på en tvåtimmars westernridningstur! Det var riktigt skoj & hästarna var både vackra & snälla!


En riktigt vacker kille!
Jag med min häst Napoli, vi båda verkar tugga på nåt...

Jag, som hade lagomt ont i kroppen igår, :-S känns som om jag ska gå av idag! Peter är också ledbruten... Det kostar att ligga på topp! Vi avslutade gårdagen med pizza, Wallander, vin&ost&kex och givetvis smågodis!!

Nu åter vardag, åter uppsats... :-(


Va roligt vi hade, jag tror jag dör...

1 kommentar:

Johanna sa...

Vilken mysig helg ni verkar ha haft, speciellt ridningen tycker jag verkar rolig! Tack för lyckönskningarna till mitt nya jobb som du skrev på min blogg och välkommen hem till Sverige igen (jag skriver det här också ifall du missar att läsa kommentaren jag lagt in på min egen blogg). Lycka till med uppsatsskrivningen - jag tror att det blir en kanonuppsats!