tisdag, april 03, 2007

Prinsessan pa arten...

Idag gick jag upp sjukt tidigt for att ta 05.45 taget till Tamburam utanfor Chennai for att traffa en organisation dar. Besoket var inte sa valdigt givande, men de var som alltid mycket trevliga. Nu ar jag ater i Chennai och kommer att sluta dagen lika som den borjade, genom att aka tag. Denna gang ar det nattaget till Mettapulyam och sedan vidare till bergsstaden Ooty dar jag tankte vandra och kanske fa se elefanter &, om jag har riktigt tur; tigrar! Ska bli skont att fa komma ut i naturen, avskyr nastan allt med Indiska stader...

Vi far hoppas att nattaget ar bekvamare an den harda trabank jag akte pa i morse. Men jag har upptackt att i jamforelse med Indierna ar jag riktigt vek. Igar var jag pa ett mote med en ogranisation, vi satt pa bambumattor pa golvet. Hur jag an forsokte sa kunde jag inte fa det bekvamt, de andra satt helt oberorda. Jag fick byta stallning varje minut och kan bara inte vika ihop benen sa som de kan. Likadant pa taget i morse... Fast varst var det nog da jag bodde pa St. Patricks Home. Min madrass var sa hard att jag hade blamarken och ont i hofterna konstant. Men det var en stoppad madrass. Alla barnen & personal sov dock pa millimetertunna bambumattor direkt pa betonggolvet eller i jarntarrsangar... De sover visst sa har. Jag tycker tom att det ar obekvamt att sitta pa deras plaststolar da jag har for benig rygg. Usch sa vek jag ar. Fast va lycklig jag ar da detta och en stark langtan efter Peter (samt magkramper till & fran :-s) ar mina storsta problem just nu...

Ha det sa bra & tack for alla halsningar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker mycket synd om din mage som inte klarar Indien. Ja, det är ett orättvist land och tänk på att Indiens regering anser att dom är ett I-land. Kramar från Karinjax, Ritza och Tekla

Anonym sa...

Nu har ja läst i kapp mig på dig blogg, var ett tag sen ja var här. Det verkar ju gå bra för dig, trots de små missödena med väskan å datorn. Sitter å funderar hur länge du varit borta m.a.o. när du kommer hem :) Hmm e nog ett tag kvar. Trist att du inte e hemma på din födelsedag, ja som tycker så mkt om kalas!
Är ledig idag, men tänkte försöka plugga lite, you know what...
Kramiz Anneli!!

Anonym sa...

Tänkte bara önska Glad Påsk till er alla! Ha en bra helg vart du nu är i världen! :)
/Maria, Peppar och Pegi