onsdag, maj 09, 2012

Ärtsoppa och pannkaka...

...på en onsdag! Var är världen på väg!?! :-)

Idag körde jag 5km med Max. Sedan han gjorde sig illa i vintras har han i princip inte kunnat springa med mig. Han har varit eller blivit halt då. Därför har vi slutat springa ihop. Jag och min lilla hjälte. Orsaken till att jag springer rent av! Nu är han, sedan vi bokade tid hos hundortopeden, frisk som en stålman. Därför beslutade jag mig för att testa/pressa honom. Jag vill absolut inte att han ska ha ont, men hellre nu än efter ortopeden (som annars inte kommer att hitta nåt). Så vi tog 5km längs Tinnerbäcken. Ingen hälta!!! Åh, tänk om han kunde bli helt bra!! Inte främst som springkompis utan för hans skull. Jag drog sedan på mig ryggsäck med träningskläder och sprang 5km till (lång omväg till gymmet) för att köra 60min styrka.

Men väl på gymmet blev jag lite yr. Detta började i torsdags på Amnestymötet, en konstig lätt yrsel (light-headed?) som kommit och gått sedan dess. Och (mamma och farmor) ni behöver inte påstå att jag springer för mycket (satt som ett ljus på mötet!) eller äter för lite (Peter konstaterade igår: "Vilka grova ben du börjar få". BTW precis vad varje tjej vill höra...). Men jag tyckte att det var obehagligt och gick hem. Till pannkakor med hemgjord blåbärssylt och glass!

Idag 100 dagar kvar till BAMM!

5 kommentarer:

Ousa sa...

Yrsel låter inte bra :/

Jonna sa...

Så fort jag får ett enda konstigt symptom är "allas" svar att jag tränar för mkt... och då tränar jag inte ens särskilt mkt. Vet hur det är!

Funderade på pannkisar idag, nu blev jag ännu mer sugen!

Fröken Fräken sa...

Kul med Max. Jag och min man springer med vår hund en Rottweilerdam på åtta år som alla berömmer för att hon är så slank och ungdomlig. Då blir man glad för hennes skull. Fast nu när värmen börjar komma måste man anpassa springandet, hon har svårt att hänga med en sommarvarm dag, men så är det mycket svart päls att bära en sådan dag också!

Mindre kul med yrseln. Ta hand om dig!

KerstinBrunoNIlaq sa...

Härligt att Max klarar springet igen =) Och du stretchar honom väl ordentligt efter löpturerna?

Karin sa...

Stretching är en galet svår fråga! Jag vet inte hur det är för djur men för människor finns noll studier som påvisar att stretching skulle ha någon positiv effekt varken på värk,, prestation eller rörlighet. Någon studie visar att det inverkar negativt på prestationen!! (vilken iof är underordnad här). Flera individer vittnar dock om att stretching hjälper, särskilt specifik stretching för ett definierat problem. Jag vet ej exakt var Max problem (om han nu har något) sitter. Då det inte finns bevis för att allmän stretch funkar, då det är svårt att stretcha åt någon annan samt då jag knappas är expert på hur så stretchar inte Max. Eller jag.
Tycker du att vi borde? Finns bra resultat?