måndag, maj 14, 2012

Ferdinand och jag (& Max)

Vi kom hem SENT igår, somnade än senare och gick upp tidigt, jag hoppas det är detta som är orsaken till att jag känner mig helt klubbad och alltför lättirriterad idag. Träningsvärk har jag också. Tanken var löpning och gym (nog enda chansen för gym denna vecka), men jag känner att detta inte skulle ge nåt. Bara slita. Max och jag tog en tur ut på Tinnerö istället (och hann sedan med städning, tvätt och ansiktsmask!). Leden går genom hagar och idag stod där kor.

Trodde jag. Då jag, efter en lång omväg för att slippa störa dem, fångade deras intresse insåg jag att detta var Fredinand och hans polare. Jag är varken rädd för kor eller tjurar, men de är så rackarns oberäkneliga! Strax var alla Ferdinands runt oss. Max gjorde små fåniga utfall (i koppel) och jag försökte (än fånigare!) att schasa bort dem. Det tyckte de var kul. De var på inget sätt elaka, men om de fick för sig så skulle vi snart ha varit nedtrampade i leran! Så, lite rädda, och rätt skamsna, lyckades vi fly ut och fick lägga om vår rutt till hagar utan "kor" (och ursäkta, vem har tjurar på en vandringsled? Vad sägs om får?).

Nu slickar vi våra sår med (eller iaf jag):

Inga kommentarer: