torsdag, september 12, 2013

Att snitta 3:49-tempo

Idag gjorde jag come-back på NocOuts träning. Som vanligt blir jag löjligt (verkligen) nervös innan intervallträningen men samtidigt var jag rätt pepp. 1000-ingar stod på schemat. För att mildra nervositeten bestämde jag mig för att vara jättenöjd med 3:50-3:55 och inte försöka springa fortare än så. Ingen av mina vanliga farthållare var på plats, men jag hittade snart några att springa med. Jag höll 3:50 kontrollerat i fyra intervaller. Det kändes bra! Lugnt, men givetvis jobbigt. På nästsista sprang "min" klunga något långsammare (3:53) men jag orkade inte förmå mig att kuta om själv. Sista gick dock på 3:45 så det vägde upp lite. Snittet blev snygga 3:49, snabbare än mitt mål och mina snabbaste 1000-ingar någonsin - och jag som inte tränat kvalitet sedan snön låg kvar (typ)! 

Jättenöjd!

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Har för mig att mitt tusingpb också ligger på 3:49. Jag ser fram emot den dag jag är där igen :) Grymt sprunget!

lillaaasen sa...

Härligt jobbat...

Hur lång vila/jogg mellan ?

Karin sa...

1min vila. Och gestapokoll på att man inte tar en extra sekund.