söndag, september 08, 2013

Glassiga 33km

Vad göra en solig ledig söndag när min söta P envisas med att spela golf? Tja, vad sägs om att ta en utflykt till ett gårdsmejeri som gör närproducerad glass? Givetvis för att äta glass. Sagt och gjort! I 24C värme tog jag mina nya Nike free (älskade sko!!) mot Stafsäter glass. Jag sprang efter karta på nya vackra småvägar. Jag hade tänkt mig att kuta ca 20km idag, men när jag kommer upp på gårdsplanen vid Stafsäter står klockan redan på över 14km... Jag käkar hallonsorbet och gräddkola med havssalt samt dricker en cider från Brunneby Musteri. Det är gott. Solen står högt. Jag halvligger på mjuka dynor. Jag blir trött. Magen är full av glass. Har ingen lust alls att springa hem. Det kommer att vara typ en mil längre än jag tänkt.  Hur ska detta gå?

 
Glass :-)

Men det går jättebra! Benen pinnar på i värmen, förbi får, stora ekar och små söta hus. Glassen ger energi och kilometrarna rullar på. Snart står klockan på 30km och jag är hemma. Jag har fått glass. Har utforskat nya vägar. Varit ute i solen. Jag är nöjd! Men Max är inte nöjd. Han vill såklart ut. Och jag är sugen på en klosyrad dricka. Och om jag får ihop 3km till kan jag avsluta veckan på snygga och jämna 75. Alltså tar jag och Max en tur till Statoil och jag kan så småningom stänga av klockan på 33km blankt. Gött! Härligt pass och jag tappade inte modet trots att det blev mycket längre än planerat. Och jag fick avsluta veckan jämt ;-)

2 kommentarer:

Ousa sa...

ÅÅÅ glass e gott!

Unknown sa...

vilken vecka och vilket härligt glassigt pass!

som svar på din kommentar i min blogg: Det ena utesluter inte det andra, jag tar semester och Flexledigt nu. Både bäbis och jag kommer må bra av att jag inte är ett vrak när det väl är dags för förlossning och vakna nätter. Ang. Föräldraledigt så ska vi självklart dela och vara hemma betydligt längre än ett år totalt.