söndag, september 15, 2013

En bra söndag!

Idag fick jag sovmorgon innan jag träffade Thomas, Oscar och Per från NocOut för att springa 30km kring Ågelsjön. Vi hade sol och lite moln på vår tur som gick i vacker höstlig natur (jag har saknat dessa skogar nu när vi bor i LKPG!). I stan hade det tydligen spöregnat! Vi tog en gofika i skogen (Oscar hade med sig kaffe, vilken hjälte!) och var åter vid bilen efter 27,5km. Killarna ville bada, jag ville ha 30km jämt så jag tog sista 2,5km själv.

Hemma käkade jag och P pizza innan vi tillsammans dammtorknade, dammsög, tvättade, städade toan och fixade rena lakan i sängen. Härligt effektivt!

Dagen kändes lång då jag även hann läsa igenom lite amnestydokument, internetshoppa samt kolla på film med P och M. Hoppas nu att jag "laddat batterierna" ordentligt inför kommande vecka! Då har vi bl.a. KM på 10 000m på Folkungavallen. Fast det vet jag då rakt inte om jag vågar!! Vore jättekul med ett snyggare milPB (som jag tror jag har chans på), men 25varv... Och jag som blir nervös av intervallTRÄNING... Som sagt, vet ej om jag törs!

1 kommentar:

Snorkkis sa...

Spännande med KM - klart du vågar!