tisdag, mars 20, 2012

Usel planering - bra resultat!

Igår tog jag vilodag för att jag hade tänkt försöka klämma in både kurs i orientering (japp, for dummies!) samt intervaller i arenan. Idag såg jag dock att första gången på kursen är teori, dålig planering! Eftersom det var ytterst osäkert att jag skulle hinna till intervallerna tog jag beslutet att springa innan. Då jag jobbade hemifrån på em så hade jag kunnat sticka iväg tidigt i solen. Men det gjorde jag inte och när jag stack ut var det spöregn. Dålig planering. Det blev ett lerigt fartlekspass, 9km i terrängen, snittempo 5:07 (ink upp och nedjogg).

Och orienteringsteorin teorin tog bara en timme (det är ju rätt så lätt detta med orientering?), jag var alltså i god tid till intervallerna. 9x600m, det tuffaste passet i år enligt coach Håkan. Jupp. Typ 3tim efter fartleken. Ska erkännas att jag fegade ur. Jag körde de sista tre som 400-ingar vilket innebar mer vila (och mindre spring!). Skyllde på håll (vilket iof var sant, jag får ont i magen av den där arenan). Men benen kändes lätta och kanske pga fusket så var jag inte alls helt knäckt efteråt. Jag har ju även tävlingspremiären på lördag att spara mig inför!

Nåväl, 9 intervaller 6st 600m och 3st 400m i snittempo 3:36 blev dagens andra pass.

Jag säger som Jonas Buud - "Trött? Nej det har jag inte varit!"

/Som alltid både ödmjuk och blygsam

4 kommentarer:

Snorkkis sa...

Haha, vilket klockrent uttryck! Låter typ som ngt som kungen skulle säga.

Bra jobbat med de två passen snabba du!

Löpning & Livet sa...

Tänk att få vara sådär grym! Coolt. Själv är jag typ livrädd för kvällens intervallpass :)

Daniel sa...

Fina pass! Farten på intervallerna var ju kanon och det bådar gott inför tävlingen.
Vad är det för lopp du ska springa?

Jonna sa...

Du är så snabb så snabb! Och kul med orientering. Även om det verkar helläskigt ;)