lördag, mars 31, 2012

Doping pågår...

Rotterdam, you won't know what hit you :-)


Om varför rödbetsjuice är "doping" och förbättrar syreupptagningsförmågan samt prestation kan du läsa t.ex. här, eller här, eller här (eller googla!).

Sub 3:30 (kommer jag ens att behöva anstränga mig?)

6 kommentarer:

Peter sa...

Jag har testat rödbetsjuice inför ett par lopp men tyvärr inte märkt någon förbättring så jag har slutat.
Sen tror jag det främst gynnar VO2MAX-distanser som 5 och 10 km, men inte ens på dessa lopp märkte jag någon effekt trots intag att 1 l/dag i 3 dagar innan .
Och iom att det smakar så vidrigt så är jag på något sätt glad att det inte fungerar :-)
Men det kanske fungerar för dig så kör på. Det man tror på fungerar nog.

3.30 blir en baggis för dig. Du är för ödmjuk.

Andréa sa...

Nej, rödbetorna gör hela jobbet :)

Men om det skulle visa sig att de faktiskt inte gör det så är de iaf goda! :)

Carina sa...

Hmmm, läst om rödbetor nu på två bloggar ikväll... kanske får köpa på mig några flaskor inför TEC...

Jonna sa...

WOW, är det dags nu? Idag??? Och visst är det så sant med skogen! Jag behöver skooooooooooog!

Karin sa...

Carina: kan tänkas att det i ditt fall inte kommer att krävas så mycket bättre syreupptagningsförmåga, snarare muskelstyrka och pannben. Eller bara pannben...

Jonna; nej, inte förrän den 15 april, men jag förbereder mig.

Andrea: eller hur? Win-Win!

Peter; tack, men ödmjuk har nog aldrig varit mitt signum :-)

LL sa...

Du fixar sub 3:30 lätt som en plätt.

Angående rödbetsjuice kan jag bara meddela att för min del ledde för mycket av det goda (?) till att jag kräktes. Därefter la jag av med det.