söndag, december 16, 2012

Löpande julbord

Idag var det löpning till Åtvidaberg för julbord med NocOut! Vi skulle springa ett progressivt långpass på ca 22km (från Bjärka-Säby till Villan i Åtvid). Jag har sprungit 12km som längst sedan min stressfraktur i början av oktober...

...och därför skulle jag ta bussen till uppsamlingsplatsen. Den missade jag. Då tog jag väl cykeln (i halkan). Men jag fick punktering (!). Således återstod enbart att springa dit. 2km mer än vad jag ville ha idag, men vad gör man? 

Vi började vid de vackra slotten i Bjärka-Säby och sprang i ett skönt 5:25-tempo på snöiga nästan bilfria vägar. I min fartgrupp var vi fyra stycken som snackade oss igenom uppjoggen på en mil. Jag befodrade mig själv till en högre grupp just innan start så jag visst inte riktigt hur fort vi skulle öka till. Första fartökningen (4km) var i 4:43-tempo. Den gick ok. Nästa var 4:30-tempo i 3km. Det gick inte så bra. Kände mig helt slut och orkade inte pressa upp farten. Vi kom ikapp gruppen innan oss (den lite långsammare) och jag hoppade över till dem. Men även i deras tempo var det riktigt tufft! 

Ett av de tuffare passen jag kört på lääänge och jag var nästan för trött för det härliga julbordet! Rätt tungt att inse att jag tappat så pass mycket också... :-( Men å andra sidan sprang jag 20km med 5-tempo i snitt och jag har inte ont i mitt ben. Kanske, kanske vågar jag säga:

"I'll be back"

1 kommentar:

Unknown sa...

grymt, du är grym! skönt att det kändes såpass bra. det där du tappat tar du snart igen!