tisdag, februari 19, 2013

Dax för ultraintervaller?

I helgen är det återigen dax för jogg.se's (ursprungligen Krister Linds) ultraintervaller; 8x10km med start var tredje timme. Jag sprang dem 2010 med bra resultat och tänkt att göra det igen (de går ca 3gånger/år) men sedan dess har de aldrig passat in i kalendern...

...och så egentligen inte denna helg heller. Jag är uppbokad på chokladpralinstillverkning (och det vill man ju inte missa!) på lördag kl 11:00 (3tim) och intervallerna börjar 00:00 natten till lördag. Jag funderar dock på att tjuvstarta. Att springa första intervallen 18:00 och den sista 9:00, sova två timmar och sedan baka choklad. Det skulle ju blott innebära 6x10km och det grämer mig lite. Jag vet ju att jag klarar 8x10km och jag vill liksom inte vara en som "ger upp". Men samtidigt så har jag ju nyss haft en stressfraktur, det kanske räcker med 6x10km? Alternativt är ju att göra som ovan men att bara hoppa över den intervallen kl 12:00 och sedan springa de som går 15:00 och 18:00 för att få 8st. Men jag tror att det skulle vara rätt tungt att ge sig ut efter att ha sockrat ned sig. Och som sagt det kanske får räcka med 6st? Beslut, beslut!

Ska du testa Ultraintervaller?

6 kommentarer:

Roxen sa...

Kul att du kommer och springer oavsett hur många det blir!
Skulle nog inte satsa på alla 8 när du ändå inte kan köra enligt tävling och dessutom har haft stressfraktur vilket inte bör riskeras.

Det är säsongen som räknas, där kommer du briljera om du fortsätter som du gör nu :)

Anonym sa...

För mig är ultra smått galenskap. Men man ska aldrig säga aldrig. Jag kanske hamnar där vilken dag som helst också. ;-)

Stort lycka till. Hoppas du får ihop det!

Saras Träningsblogg sa...

OJ!! haha!! Galet säger jag ;)

LL sa...

Ja du! Det där kan du nog bara svara på själv!

K2 sa...

Lycka till Karin! (oavsett hur många du springer) :)

Unknown sa...

Jag är med all säkerhet på. Siktar på fler än de 4 jag klarade förra gången innan min mage behagade kasta in handduken.