söndag, februari 17, 2013

Distansrekord!

Idag slog jag distansrekord!

Jag hade bestämt mig för att springa lite längre denna helg och tyvärr blev det söndag (med snöpiskväder) eftersom jag hade långpass på Vingåker Factory Outlet på lördagen... Jag hade tänkt springa på småvägar RUNT Tinnerö. Kruviga, lätt kulliga vägar med lite trafik och mycket omväxling (vackert). Men på morgonprommenaden med Max insåg jag att det var rätt halt och att den snömodd som finns (typ ÖVERALLT!) hade fryst under natten. På landsvägarna skulle det vara mer modd och än halare. Det fick därför bli Linköping City tour. Det vill säga de gång- och cykelvägar som hårdsaltas så att de är både snö, is och grusfria. Tråkigare väg (rätt platt, mycket hus och trafik) men BARMARK! 

Jag sprang i jämt 5:20-tempo hela vägen och det kändes busenkelt. Jag följde de saltade vägarna var de än bar iväg (har typ ingen aning om vart jag varit...), lyssnade på upplösningen av den lysande boken "Mörka platser" och försökte tänka bort snön som piskades i ansiktet. Det gick ok. Benen kändes jättebra och hade det inte varit för att mina nya (supersköna) Asics hyperspeed har hål under dem och tar in vatten som gjorde att fotsulorna började lösas upp i vätan (aj) så hade jag kunnat fortsätta i tre mil till. Men vädret var rätt gräsligt, jag hade bara vatten med mig (ingen energi att äta) och jag kände att 30km i 5:20 tempo var fullt tillräckligt. Var knappt trött efteråt. Men nöjd :-)

Och distansrekordet? Jag har ju kutat längre än "blott" 30km förr? Tja, men distansrekord både för i år OCH distansrekord sedan stressfrakturen. Rekord om något tycker jag.

4 kommentarer:

Ousa sa...

Gött! Jag snor lite av dina endorfiner...som din blogg utstrålar just nu ;)

Löpning & Livet sa...

Härligt! Och barmark, vilken dröm :)

Anonym sa...

Hej och tack för din info - jag har verkligen plockat upp något nytt från höger här gjorde jag dock expertis några tekniska problem med att använda denna webbplats, eftersom jag upplevde att ladda om partierna webbplats gånger tidigare att jag kunde få det att ladda på rätt sätt hade jag undrar om ditt webbhotell är OK? Inte för att jag klagar, men tröga lastning fall gånger kommer ofta påverkar din placering i Google och kan skada ditt kvalitetsresultat om reklam och marknadsföring med Adwords Anyway jag lägga till denna RSS till min e-post och kunde se ut för mycket mer av din respektive spännande innehåll Se till att du uppdaterar denna snart igen

Anonym sa...

Absolut rekord! Grattis. :-)